torsdag 4 februari 2010

Marsvinsätning av Haag

Jag förstår faktiskt inte människors moralpanik över Erik Haags ätande av marsvin. Jag förstår detta lika lite som moralpaniken över att det är lagligt i Sverige med tidelag, dvs. sex med djur.


Jag förstår om man som vegetarian, eller vegan har invändningar. Men människor som gladeligen sätter i sig både tuffa grisar, coola kor, söta små lam, söta små kalvar, ulliga får etc. kan väl inte rimligen mena att det är fruktansvärt att någon äter ett marsvin. Visst var det kanske något osmakligt att välja just ett marsvin som varit husdjur och kom ifrån en familj. Men i sak borde det inte göra någon skillnad om man äter hund, eller katt eller marsvin. Det är dessutom OK enligt Svensson att föda upp djur enbart för att döda dem, och dessutom äta upp dem, men att idka samlag med desamma är det mest barbariska man kan göra. Ursäkta mig men jag förstår faktiskt inte logiken. Om någon kan föklara det för mig på ett rimligt sätt så gör gärna det.
Det är fler saker som är lagliga i Sverige, exempelvis följande:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar