onsdag 11 februari 2009

AFA-misshandeln

Vad ska man tycka i frågan om misshandeln av en Nationaldemokratisk politiker i helgen. AFA (AntiFascistiskAktion) har tagit på sig misshandeln som av polisen rubriceras som mordförsök.


Jag är och har hela mitt vuxna liv varit starkt emot våldsanvändning i alla lägen (även om man ibland med alkohol i kroppen kanske har pratat om någonting annat, men jag har aldrig någonsin fått för mig att göra någonting varken på fyllan eller i nyktert tillstånd). Jag förespråkar alltid samtal, dialog och diskussion för att uppnå samförstånd. Frågan är bara om man kommer någon vart med organisationer som Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna och deras ännu värre kompisar längre ut på högerkanten. Nu är det ju så att ungdomarna i AFA är lika vilsna som de som befinner sig längst ute till höger skulle jag nog vilja säga och jag stödjer inte alls deras agenda och väg till ett bättre samhälle jag stödjer inte heller deras syn på vad som är rätt och fel, även om vi säkert skulle kunna samsas i en hel del politiska frågor. 

Jag tror inte på någon våldsam revolution, jag tror inte heller att enstaka misshandelsfall leder till någonting som kan tänkas vara ett bättre samhälle. Det är enbart kontraproduktivt, människor känner sympati med den misshandlade och bryr sig mindre om anledningen till att han misshandlades. Det hör ju dessutom till saken att den misshandlade faktiskt själv är invandrare även om han är europé. 

Vávra Suk är nämligen född i Tjeckoslovakien. Suk har varit aktiv i både Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna av någon outgrundlig anledning och är chefredaktör på Nationaldemokraternas tidning, partisekreterare och politisk strateg för partiet. De två partierna som Suk varit medlem av hyser jag djup avsky inför och i princip allt de står för. Men det ger inte mig eller någon annan rätten att välja ut en medlem ur partiet och puckla på honom med påkar och stenar. Det är ett medeltida sätt att lösa saker på som jag inte anser att man bör använda sig av på 2000-talet varken i Sverige eller något annat land.

Jag hoppas faktiskt att de ansvariga för misshandeln får sitt straff, men jag hoppas också att våra större partier inser vilket samhälle vi är på väg mot innan det är för sent. Allt fler vill rösta på partier av typen Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna och vi har ett stundande val till EU-parlamentet om endast 4 månader där dessa partier riskerar att göra jätteframsteg. Våra etablerade partier och andra partier som värnar om mänskliga rättigheter och demokrati måste våga bita ifrån emot dessa populistpartier, krossa dem med ord inte med påkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar