lördag 31 juli 2010

Hjälp att fatta beslut! Dubbelmoral eller rätt?

Frågan jag ställer som jag vill ha hjälp med att svara på är:
Är det ett sällsynt exempel på dubbelmoral eller intelligent och ansvarsfullt ur utbildningssynpunkt att som artist fundera på att åka som fältartist till Afghanistan trots att man i grunden är motståndare till den svenska insatsen, NATO och krig generellt?

Mina funderingar går som följer;
Jag har möjlighet att som artist utnyttja mina kunskaper och talanger för att få kunskap och erfarenhet när det gäller ett ämne som är brinnande aktuellt och som jag gärna vill äga mer kunskap om.
      Samtidigt är jag ju som sagt i grunden motståndare till krig, har svårt att se något rimligt syfte med den svenska militära insatsen i Afghanistan och är i sanningens namn inte någon modig människa.

Nu är det ju så att det, även om jag söker, inte är självklart att jag får chans att tjänstgöra som fältartist. Kanske kommer jag svara "fel" på en del frågor och därigenom diskvalificera mig själv, men jag vill ändå be alla läsare att kommentera och tycka till.
Hjälp mig att fatta beslut i denna svåra fråga är ni snälla!

Intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar