onsdag 21 juli 2010

HAHAHAHAHA!!!!

OK, är det här verkligen svaret för att ta fokus från Littorin, valfusk, ministeravgångar och kriminalitet i regeringen?!
Vänsterpartiet har tydligen flest riksdagskandidater som är eller har varit skyldiga kronofogden pengar. Jag vet inte vad jag ska säga om journalistiken annat än För tusan gubbar!!! 
OK, jag håller med om att man ska syna eventuella framtida makthavare, men för det första är det ju inte någon tydlig skillnad mellan Vänsterpartiet och Folkpartiet (50-49) så jag förstår inte riktigt varför det ska basuneras ut med stor fet rubrik att detta skulle vara ett stort problem för Lars Ohly och Vänsterpartiet. Dessutom handlar det inte om kandidater på realistiskt valbar plats. 
Om man plockar ut de kandidater som faktiskt står på valbar plats blev plötsligt Moderaterna "topparti hos kronofogden", vojne vojne, antagligen ligger reinfeldt sömnlös hela nätterna över detta!

Det här var kanske det löjligaste jag har sett i syfte att sänka förtroendet för någon, eller några. Personliga problem kan alla hamna i och alla kan göra dåliga affärer eller klanta sig. 
Många av de här personerna har säkert gjort de flesta av sina misstag redan innan de blev politiker eftersom det kan ta tid att bli av med både betalningsanmärkningar och skulder. Om man har skulder på 1,8 miljoner är det ingenting man bara skojar bort i en handvändning (även om jag har svårt att förstå hur man kan skrapa ihop skulder på sådana belopp).

Det skulle vara trevligt att se sakpolitik behandlas också i media och inte bara skandaler eller försök till att producera skandaler.
Slutligen vill jag ställa en liten fråga; Är riksdagskandidater med ekonomiska problem - vilka till största delen dessutom står utanför valbar plats - verkligen jämförbara med utrikesministrar indirekt, eller direkt inblandade i folkmord i Sudan och Bosnien (hur kan man förresten vara inblandad i ett företag tuppen heter Adolf H(!) Lundin?)? Är skulder hos kronofogden verkligen jämförbara med valfusk, Green Wash-priser till en miljöministeransvar för en kollaps av djurtransportkontroller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar